معرفی انواع تراز لیزری

معرفی انواع تراز لیزری

امروز با معرفی انواع تراز لیزری با شما خواهیم بود تا در زمان خرید بتوانید آسان تر تصمیم به خرید داشته باشید. یکی از تجهیزات الکترونیکی و برقی که برای شاغول و تراز مورد استفاده قرار می گیرد، تراز لیزری است.

برخی از تجهیزات صنعتی و فنی نیازمند تراز بوده و ضروری است قبل از انجام فعالیت دستگاه را به صورت کاملاً دقیق و میلی متری تراز نمایید. یکی از مزایای تراز لیزری به صورت مستقل بوده و نیازمند همکار و یا نفر ثانویه نیست. اگر تا به حال در فعالیت های ساختمانی کار کرده باشید، قطعاً با دستگاه تراز لیزری آشنا شده اید. اگر آشنایی ندارید حتماً ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

 

مجصولات مرتبط: دریل همزن ، ابزارهای پرفروش

 

تجهیزات دستگاه لیزر و انواع تراز لیزری

تراز لیزری معمولاً دارای چراغ لیزری و آهن ربا است. می توانید با چسباندن دستگاه لیزر بر روی سطح مورد نظر، خط لیزر را مشخص کرده و با علامت زدن فعالیت خود را انجام دهید که به صورت دقیق و منظم خواهد بود.

تجهیزات دستگاه لیزر

انواع تراز لیزری

  1. تراز خطی
  2. تراز نقطه ای
  3. تراط ترکیبی تراز چرخشی

کاربرد های مهم دستگاه تراز لیزر

دستگاه تراز لیزری

  • فعالیت های ساختمانی

اصلی ترین کاربرد تراز لیزری در فعالیت های ساختمانی و کار های تاسیساتی می باشد که می‌توانیم برای سیم کشی لوله کشی و سایر موارد مورد استفاده قرار دهیم.

نما کاری، کف کاری و پارکت

برای نصب انواع تجهیزات زینتی ساختمان مانند کف سرامیک و موزاییک، پارکت، کناف، سنگ نما و سایر موارد کاشی کاری می توان از دستگاه تراز استفاده کرد.

کابینت سازی

یکی از اصلی ترین کاربرد های دستگاه تراز در صنایع چوبی و کارخانه‌های چوب بری است که به صورت دقیق و منظم تجهیزات مورد نظر برش داده شود. همچنین در ساخت کابینت های داخلی منازل، برای تراز کابینت ها، کمد، جا کفشی و سایر موارد می توان از دستگاهی تراز لیزری استفاده کرد.

نصب پرده و کاغذ دیواری

برای اینکه هماهنگی بین کاغذ دیواری و دیوار مورد نظر باشید، بهتر است از دستگاه تراز برای سرعت بخشیدن به کار استفاده نموده و بدون هیچ گونه خطا بتوانیم کاغذ دیواری خانه را نصب نماییم.

سایر کاربرد های کاغذ دیواری

برای نصب کابینت، نصب کلید و پریز، برای تراز درب ورودی، درب اتاق ها، قاب سرستون، پنجره و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه معرفی انواع تراز لیزری به آموزش استفاده از این دستگاه می پردازیم.

طرز استفاده از دستگاه

دستگاه تراز لیزری دارای سه خط بود که با رنگ قرمز لیزری نمایش داده می شود. به طور معمول یک خط آن به صورت عمودی و دو خط آن به صورت افقی نمایش داده می‌شود. خطوط عمودی به افقی به صورت ۹۰ درجه با هم تقارن دارند. شما می توانید با تنظیم قطعه مورد نظر از تراز آن اطمینان حاصل نمایید. می توانید از نقاط به هم پیوسته برای تراز و اندازه گیری قطعه های جدا هم استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که با توجه به مصرف باطری، پس از استفاده دستگاه را خاموش نمایید.

ویژگی های تراز

اکثر انواع  تراز لیزری دارای کلید قفل است. می توانید پس از تراز جسم مورد نظر، کلید قفل آن را فشار داده و بدون لرزش و تکان، جسم مورد نظر را نصب نمایید. با انجام این کار تنظیم هم نخورده و از تراز خارج نمی شود. می‌توانید در زمان خرید حتماً این نکته را در نظر داشته باشید.

تجهیزات همراه تراز

طرز استفاده از دستگاه

 

دستگاه لیزر دارای پایه مخصوص برای تنظیم و قرارگیری روی زمین می باشد. دستگاه به همراه عینک و کیف محافظ به شما ارائه می شود. با توجه به نوع دستگاه لیزر می توانید دیگر تجهیزات مورد نظر را به صورت جداگانه خریداری نمایید. پیشنهاد می کنیم برای محافظت از چشمان خود حتماً از عینک استفاده نمایید.

خرید انواع تراز لیزری

برای مشاهده انواع تراز لیزری و مقایسه بین محصولات و برند های معروف، می توانید به سایت ابزار آنلاین مراجعه کرده و محصول خود را پس از بررسی و مقایسه خریداری نمایید. محصول در کمترین مدت با تخفیف ویژه به دست مصرف کننده می رسد. تمام تجهیزات و محصولات سایت ابزار آنلاین اصل و اورجینال بوده و با گارانتی و خدمات پس از فروش فروخته می شود.

سخن آخر

امروز با معرفی انواع تراز لیزری با شما همراه بودیم. در سایت ابزار آنلاین بررسی دقیق تری بر محصولات صنعتی و ساختمانی خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *