دانستنی کاربردی در مورد فرز انگشتی گلو کوتاه

فرز انگشتی استفاده خاص و منحصر به فردی داشته و در بین ابزار های برشکاری و طراحی مورد استفاده قرار می گیرد.. در ادامه به دانستنی های کاربردی در مورد  فرز انگشتی گلو کوتاه را بررسی می کنیم.

فرز ابزاری است که برای صیقل، حکاکی، برش، رنگ زدگی، فرمدهی و پولیش مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به نوع تیغه می توانید در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار دهید. از مشاغل صنعتی و فنی گرفته تا صنایع کوچک و صنایع دستی می توانید از این ابزار کارآمد استفاده نمایید. در ادامه انواع فرز انگشتی می پردازیم.

ساخت فرز انگشتی گلو کوتاه

فرز انگشتی معمولاً در نوع برقی تولید شده و انواع شارژی آن کمتر مورد توجه است. این محصول دارای دو نوع کوتاه و بلند بوده و هر کدام دارای کاربردهای خاص خود است. فرز انگشتی گلو بلند در انواع صنایع بزرگ تر به کار رفته و فرز های جلو کوتاه را می توان در کار های سبک تر استفاده نمایید.

ساخت فرز انگشتی گلو

کاربرد های اصلی فرز انگشتی گلو کوتاه

فرز انگشتی نقش برجسته‌ ای در تعمیرات خودرو و صافکاری آن دارد که می توانید با استفاده از فرز انگشتی سطوح کوچکی از بدنه خودرو را برداشته و احتمال آسیب به قسمت‌ های دیگر در مقایسه با فرز بزرگتر کمتر است. همچنین می توانید برای طراحی و خلق اشیا هنری از فرز انگشتی استفاده نمایید. فرز انگشتی با توجه به نوع تیغه آن، مناسب برای پولیش اجاسم فلزی بوده و اگر به آرامی روی فلز حرکت دهید.

می توانید سطح صاف و صیقلی شده ای را نیز توسط فرز انجام دهید. لازم به ذکر است که خلق اشیا هنری کار بسیار حرفه ای بوده و حتما در زمان استفاده نکات ایمنی را رعایت نمایید

نجاری و هنر های چوبی

توجه نمایید که فرز انگشتی گلو کوتاه در برش چوب های بزرگ ضخیم کاربردی نداشته و معمولاً از اره های بزرگ تری استفاده می شود. می توانید برای منبت کاری، معرق کاری و سایر طراحی های زیبا از فرز انگشتی گلو کوتاه استفاده نمایید. برخی از اجسام و اشیا نیازمند فرز گلو بلند بوده و با توجه به شکل و اندازه اجسام می توانید از هر دونه دستگاه فرز استفاده نمایید تا در نهایت تندیس های بسیار زیبا و آثار ارزشمند را طراحی نمایید.

تفاوت فرز گلو کوتاه و گلو بلند

فرز انگشتی گلو کوتاه به دلیل نوع ظرافت آن کاربرد بیشتری داشته و بدون خستگی می توانید ساعت ها با این فرز فعالیت نمایید. در مقابل فرز انگشتی گلو بلند برای دسترسی به مکان های سخت مناسب بوده و می توانید در کاربرد های مختلفی استفاده نمایید.

فرز انگشتی گلو کوتاه

 

رعایت موارد ایمنی

به هیچ عنوان از تیغه های شکسته شده و یا ترک خورده استفاده نفرمایید. در صورت استفاده ممکن است با آسیب های بدنی همراه شود. قبل از انجام طراحی فرز را چند ثانیه به صورت آزاد روشن نمایید که در صورت شنیدن صدای غیر عادی، دستگاه را خاموش نمایید. دو شاخه و سیم رابطه فرز را قبل از استفاده بررسی کرده و چوب و سطوح مختلف را قبل از استفاده تمیز کرنید.

اگر چوب مورد نظر دارای میخ یا اشیاء مشابه است، قبل از استفاده از چوب مورد نظر خارج نمایید. با توجه به این که در هنگام کار با فلزات جرقه‌ های الکترون پرتاب شود، سعی کنید فرز را در جهتی استفاده نمایید که جرقه ها به سمت شما پرتاب نشود.

از نبود وجود محصولات شیمیایی و اشتعال زا در سمت کار با فرز انگشتی گلو کوتاه، اطمیمان حاصل نمایید که جرقه های دستگاه باعث آتش سوزی نشود. در هنگام کار تیغه دستگاه به شدت داغ شده و پس از استفاده جهت تعویض تیغه تا سرد شدن کامل آن، صبر نمایید. بدون توجه به نکات ایمنی در صورت جداسازی تیغه باعث سوختگی دست شما می شود.

جمع بندی

در این مقاله دانستنی کاربردی در مورد فرز انگشتی گلو کوتاه را مورد بررسی قرار دادیم. برای خرید انواع لوازم و ابزار آلات صنعتی برای ساختمان، صنایع چوب بری، مکانیکی و غیره می توانید به سایت ابزار آنلاین مراجعه کرده و محصول مورد نظر را انتخاب نمایید. امکان مشاهده قیمت محصولات از جمله فرز انگشتی گلو کوتاه در سایت امکان‌ پذیر است. در سایت می توانید به دسته بندی محصول مورد نظر مراجعه کرده و محصولات مشابه را برای مقایسه مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *