آموزش کار با دستگاه رنگپاش صنعتی (پیستوله)

آموزش کار با دستگاه رنگپاش صنعتی (پیستوله)

امروزه یکی از تجهیزات کاربردی در صنعت رنگ آمیزی، پیستوله بوده و در اشکال مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. برای آموزش کار با دستگاه رنگپاش صنعتی (پیستوله) با سایت ابزار آنلاین همراه باشید.

دستگاه رنگپاش برقی یا پیستوله یکی از دستگاه های جدید و کاربردی بوده که می توانید محیط های مختلفی را رنگ آمیزی نمایید. دستگاه رنگپاش برقی دارای مقدار هوا در مخزن بود و با استفاده از آن ذرات پودری را به رنگ تبدیل می کند. دستگاه رنگپاش برقی دارای تفنگ پاشش بوده که برای پخش و رنگ آمیزی محیط های مختلف مانند دیوار و خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. تفنگ های پیستوله دارای انواع مختلفی بوده که در ادامه اشاره می نماییم.

انواع نازل پاشش

دستگاه رنگپاش

دستگاه پیستوله برقی دارای انواع نازل بوده و بهتر است؛ در زمان خرید حتما نازل مناسب را با توجه به کاربرد آن خریداری نمایید. نازل خرطومی شکل، نازل جریان صاف و نازل خرطومی خالی از جمله نازل های پرکاربرد دستگاه پیستوله است.

انواع دستگاه رنگپاش صنعتی یا تفنگ پیستوله

دستگاه رنگپاش صنعتی یا تفنگ پیستوله درای انواع مختلفی است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

دستگاه رنگ پاش صنعتی برقی

پیستوله برقی بادی معرروف ترین و پرکاربرد ترین پیستوله های موجود در بازار بوده که در این نوع با استفاده از تفنگ رنگ پاش هوا را بصورت فشار قوی از پیستوله خارج کرده و بر روی محیط پاشیده می‌ شود. برای استفاده از پیستوله برقی نیازمند کمپرسور هوا، نازل و ظرف رنگ هستید.

دستگاه رنگ پاش صنعتی اچ پی ال

اچ پی ال پی نیز نوعی از تفنگ های پیستوله بوده و نیازمند کمپرسور هوا است. رنگ آمیزی با استفاده از هوا گرم داخل دستگاه انجام می‌ شود. این پیستوله ها در فعالیت های رنگ آمیزی خودرو، تابلو های نقاشی و مبلمان کاربرد بیشتری دارد. پیستوله برقی ال پی دقیقا برعکس پیستوله نوع قبل عمل کرده و با استفاده از کمپرسور هوا و با فشار کمتری پاشیده می‌ شود. پیستوله های ال پی به صرفه بوده و کاربرد بیشتری در صنعت دارد. همچنین از این تفنگ در رنگ آمیزی فلزات و دوچرخه بیشتر استفاده می شود.

چگونگی استفاده از پیستوله یا رنگپاش صنعتی

دستگاه رنگ آبپاش

با توجه به اینکه پیستوله جزء تجهیزات صنعتی بوده، بهتر است که استاندارد های ایمنی را رعایت کرده و سپس شروع به کار نمایید. استفاده از دستکش، لباس و عینک مخصوص همچنین ماسک برای جلوگیری از استنشاق بوی رنگ ضروری است. در ابتدا باید سطح مورد نظر را به خوبی تمیز کرده و عاری از گرد و غبار باشد. پس از آن می‌توانید با روان کننده شستشو داده و از رنگ آستر استفاده نمایید. اگر نیاز به سمباده باشد، قبل از رنگ آمیزی ضروری است سطح مورد نظر صاف گردد.

توجه به غلظت رنگ

حتماً در زمان استفاده رقیق یا غلیظ بودن رنگ را بررسی نمایید. اگر رنگ شما بیش از حد غلیظ باشد، رنگ به سختی از دستگاه پیستوله خارج شده و سطح مورد نظر به خوبی رنگ آمیزی نمی شود. همچنین اگر رنگ شما بیش از حد استاندارد رقیق باشد، باعث شره رنگ شده و در این صورت باید تمام اقدامات لازم را از اول دوباره انجام دهید. پس حتماً قبل از انجام میزان غلظت و رقیق بودن رنگ را مورد بررسی قرار دهید. در نهایت می توانید با استفاده از پیچ تنظیم فشار هوا، قدرت پاشش رنگ‌ آمیزی را کنترل نمایید با فشار به رنگ آمیزی بپردازید.

دستگاه رنگپاش

اشتعال رنگ

رنگ یکی از موارد فوق اشتعال زا بود و با توجه به اینکه در قالب اسپری بر روی محیط پاشیده می شود، خطر انفجار و آتش سوزی را بالا می برد. بخارات رنگ باعث اشتعال محیط شده و انفجار در پی دارد. سعی کنید در زمان استفاده تمام استاندارد ها را رعایت کرده و کپسول آتش نشانی نزد خود داشته باشید. اگر تا به حال از دستگاه رنگ پاش استفاده نکرده‌ اید، قبل از انجام و رنگ آمیزی، زیر نظر افراد با تجربه و ماهه رنگ آمیزی نمایید.

خرید رنگپاش صنعتی (پیستوله)

برای خرید انواع دستگاه رنگپاش صنعتی یا پیستوله برقی به سایت ابزار آنلاین مراجعه نمایید که می توانید با تخفیفات شگفت‌ انگیز محصول مورد نظر را سفارش دهید. در این سایت برند های معتبر در زمینه تجهیزات صنعتی مانند پیستوله بوش، کروم، کنزا و غیره وجود دارد که برای مشاهده سایر مدل ها حتما به سایت مراجعه نمایید. بحث امروز ما در مورد آموزش کار با دستگاه رنگپاش صنعتی (پیستوله) بود. امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

موارد مرتبط:

ابزار شارژی

ابزار باغبانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *