کاربرد های دریل گیربکسی در صنایع

کاربرد های دریل گیربکسی در صنایع

دریل ها در انواع سایز و قدرت تولید و به بازار عرضه شده است. هر دریلی با توجه به نوع آن دارای کارکرد مخصوص خود بوده و مورد توجه صنعتگران قرار می گیرد. در ادامه به کاربرد های دریل گیربکسی در صنایع اشاره می کنیم.

محصولات مرتبط: تفنگ میخکوب بتون ، اور فرز

چرا باید از دریل گیربکسی استفاده کنیم؟

برای انواع سوراخکاری، باز و بسته کردن پیچ و پرچ ها، سمباده کشی و صیقل می توانید از دریل گیربکسی استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که این ابزار قابلیت‌های ویژه‌ ای داشته و از قدرت بالایی برخوردار است. دریل های گیربکسی برای افزایش گشتاور دارای جعبه دنده منحصر به‌ فردی بوده که دریل های معمولی فاقد جعبه دنده برای افزایش قدرت است. شما می توانید حالت حرکت دریل را با توجه به فعالیت خود تنظیم کرده و گشتاور و نیروی متناسب را وارد نمایید.

مزایا گیربکس و جعبه دنده منحصر به فرد

گیربکس

دریل های معمولی از قدرت و سرعت کمتری برخوردار هستند و کاربرد های محدود تری دارند. ولی دریل های گیربکسی دارای جعبه دنده برای افزایش سرعت و گشتاور و عملکرد بسیار بالایی در مقابل دریل های معمولی دارند. دریل گیربکسی چرخشی و ضربه ای کارکرده و باعث سوراخکاری و یاعث تخریب محل مورد نظر می شود. لازم به ذکر است که می توانید در صورت نیاز حالا ضربه ای دریل را خاموش کرده و با قدرت چرخشی سوراخ کاری یا فعالیت مورد نیاز را انجام دهید.

موارد استفاده از دریل گیربکسی

برای سوراخکاری سطوح سخت مانند کاشی، دیوار، فلز و غیره دریل های دنده ای یا گیربکسی مناسب بوده و در صورت نیاز می توانید با سرعت بالا تری سوراخ نمایید. برخی پیچ هایی که نیاز به قدرت بالا برای باز کردن دارند، می توان از دریل گیربکسی استفاده نمایید.

مته مناسب برای دریل گیربکس

برای دریل گیربکس از مته های ۱۳ میلیمتری برای برش فلز استفاده می شود. اگر قصد برش چوب را دارید، باید از مته های ۳۰ میلیمتری استفاده نمایید. همچنین برش دیوار و بتن باید از دریل بتن کن استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که برای سوراخ کاری دیوارهای نازک بتنی می‌توانید از متن‌های ۱۶ میلیمتری دریل گیربکسی استفاده نمایید. حداکثر سرعت گردش دریل ۲۸۰۰ دور در دقیقه است.

استفاده صحیح از دریل گیربکسی

استفاده صحیح از دریل گیربکسی

دریل های گیربکسی و چکشی قیمت بالاتری نسبت به دریل های ساده بدون ضربه داشته و از قدرت و عمر بالاتری برخوردار است. سعی کنید موارد ایمنی و مراقبتی در زمان استفاده از دستگاه را رعایت نمایید. بهتر است دریل مناسب با فعالیت خود را خریداری نمایید. به عنوان مثال دریل گیربکسی مناسب دیوارهای با ضخامت بتن بالا نبوده و باعث آسیب رسیدن به قطعات داخلی دریل می شود.اما از قدرت بالاتری نسبت به دریل های خانگی دارد.

نکته مهم در هنگام استفاده از دریل یه مدت طولانی

در زمان استفاده مداوم به صورت کوتاهی دریل را استراحت دهید تا از کندی مته و داغ شدن دستگاه جلوگیری شود. بررسی سیم رابط دستگاه نیز قبل از استفاده برای جلوگیری از اتصالات دستگاه ضروری است. سعی کنید از ورود گرد و غبار به موتور دریل جلوگیری کرده تا دریل بتواند برای کارکرد مناسب گردش هوا داشته باشد.

تفاوت دریل گیربکسی و چکشی در صنعت

دریل گیربکسی و چکشی با هم تفاوت داشته و برای سوراخ کاری سطوح از دریل چکشی و برای باز و بسته کردن پیج از دریل گیربکشی استفاده می شود. هر دو دریل دارای کاربرد، مزایا و معایب خاص خود هستند که می توانید در انواع برقی و شارژی خریداری نمایید. پس از شارژ دستگاه می‌ توانید چند ساعت بدون نیاز به پریز برق استفاده نمایید ولی به طور کلی دریل برقی قدرت بالاتری نسبت به دریل شارژی دارد.

موارد مهم در زمان خرید دریل گیربکسی و چکشی

دریل گیربکسی و چکشی

در زمان خرید دریل حتما به قدرت و توان موتور دریل توجه نمایید. دریل های چکشی دارای حالت ضربه‌ ای هستند. سرعت گشتاور دریل مهم بوده که بر حسب دور در دقیقه تعیین می‌شود و دارای کلید کنترل سرعت گشتاور نیز هستند.  با توجه به عمق اجسام مورد نظر می توانید سرعت دریل را افزایش یا کاهش دهید. جنس بدنه و پلاستیک استفاده شده در ریل نیز مهم بوده که پس از استفاده دچار شکستگی بدنه دریل نشود.

همچنین دریل ها با توجه به ارگونومی دست انسان طراحی شده و وزن سبک تری دارد. سعی کنید دریلی را خریداری نمایید که بتوانید بدون خستگی ساعت ها با آن کار نمایید.

 

کلام آخر

امروز سعی کردیم برای آشنایی شما کاربرد های دریل گیربکسی در صنایع را بررسی کنیم. برای سفارش و خرید این ابزار به فروشگاه سایت ابزار آنلاین مراجعه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *