انواع دریل برقی بر حسب قدرت دستگاه

انواع دریل برقی بر حسب قدرت دستگاه

اگر در صنعت نجاری فعالیت کرده و یا سر و کار با دریل برقی دارید، احتمالا با عدم قدرت کافی دریل در انجام کار رو به رو شده اید. امروز می خواهیم در مورد انواع دریل برقی بر حسب قدرت دستگاه صحبت نماییم تا اگر نباز به دریل قدرتمند دارید، دستگاه مناسب را خریداری نمایید.

 

محصولات مرتبط: پمپ باد شارژی بوش مدل

 

با توجه به این که دریل دارای انواع مختلفی بر حسب کاربرد شما بوده باید قبل از خرید کاربرد خود را مشخص نمایید و دریل مناسب را خریداری نمایید که هم قیمت مناسبی داشته هم متناسب با نیاز شما باشد. در ادامه طیف گسترده‌ ای از دریل های موجود در ایران با توجه به قدرت و سرعت آن بررسی می نماییم. اگر تمایل به خرید دریل خانگی یا صنعتی دارید ادامه مطالب می تواند برای شما مناسب باشد.

معیار های خرید دریل

در اول کار حتماً به قدرت موتور و کیفیت ساخت بدنه و قطعات دستگاه دقت نمایید. با توجه به این که دریل شما با انواع چالش های مختلفی روبه رو می شود، بدنه بی کیفیت یا موتور ضعیف دستگاه باعث خرابی زود هنگام یا آسیب به قسمت های داخلی دریل می شود. در ادامه وزن دستگاه نیز مهم بوده و سعی کنید با تست بر روی دست، از کارایی و خوش دستی دریل برقی اطمینان حاصل نمایید.

معیار های خرید دریل

کاربرد دریل ضربه ای

دریل ضربه ای در واقع همان دریل ساده پرکاربرد بوده اما در هنگام کار کرد برای انجام کار ضربه ای را وارد اشیای مختلف می کند. می توانید برای شل یا سفت کردن پیچ و مهره ها در سطوح مختلف استفاده کرده و همچنین امکان سوراخکاری بر روی دیوار های سبک وجود دارد. نوع شارژی دریل چکشی موجود بوده و می توانید بر حسب نیاز خود خریداری نمایید. برای خرید انواع دریل ضربه ای می توانید به سایت ابزار آنلاین مراجعه کرده و محصول مورد نظر را خریداری نمایید.

دریل چکشی

برای سوراخ کاری سطوح سنگین که امکان سوراخ کردن آن به وسیله دریل ساده و ضربه ای وجود ندارد، می توانید از دریل های چکشی که قدرت و ضربه بیشتری نسبت به دریل های ساده دارند، استفاده نمایید. در واقع دریل چکشی ترکیبی از چکش و دریل بوده که همزمان برای سوراخکاری و ضربه زدن به اشیاء مختلف با سرعت و قدرت زیاد استفاده می شود. در نظر داشته باشید که برای این که سوراخکاری مناسبی داشته باشید، باید با فشار بر روی سطح مورد نظر سوراخکاری نمایید. استفاده طولانی مدت ممکن است با خستگی دستان شما همراه شود.

دریل برقی بتن کن

دریل برقی بتن کن

همان طور که از اسم آن پیداست، برای سوراخکاری سطوح بسیار سنگین و سخت مانند بتن از دریل برقی بتن کن استفاده می شود. این دریل کارکرد مشابهی دریل چکشی داشته ولی قدرت و سرعت بالایی دارد. دریل بتن کن وزن سنگین تری نسبت به سایر دریل ها بوده و باید هنگام استفاده تمام نکات ایمنی را رعایت نمایید.

اگر بر روی سطوح سبک تری از دریل بتن کن استفاده می کنید، حتما حالت ضربه این دستگاه را غیرفعال کرده و در این حالت تسلط بیشتر می توانید بر روی دریل داشته باشید.

دریل برقی پنوماتیک

دریل برقی پنوماتیک

دریل برقی پنوماتیک جزئی دریل های پر کاربرد در صنایع نجاری و کارگاه های صنعتی به شمار می رود. دریل پنوماتیک وابسته به نیروی باد بوده و با ایجاد فشار بر روی دریل می توانید دریل کاری نمایید. دریل بادی دارای وزن و ابعاد کوچک تری نسبت به دریل های برقی بوده و ایمنی بسیاری دارد. در زمان استفاده شما به صورت مستقیم با برق ۲۲۰ ولت در ارتباط نبوده و با روغن کاری استاندارد می توانید از دریل پنوماتیک استفاده نمایید.

راهنمای خرید دریل برقی

امروزه طیف گسترده‌ای از دریل های کاربردی و صنعتی در اختیار کاربران و مشتریان قرار می‌ گیرد که هر کدام دارای کاربرد و معایب و مزایای خاص خود هستند. لازم به ذکر است که دریل های دیگری مانند دریل نمونه برداری، دریل های شارژی مانند پیچ گوشتی شارژی، دریل ایستاده یا دریل ستونی و غیره در بازار موجود بوده که می توانید برای خرید به فروشگاه های مجاز ابزار مراجعه نمایید.

سخن آخر

پیشنهاد می کنیم قبل از خرید تا کارشناسان و متخصصان سایت ابزار آنلاین در مورد کاربرد دریل مورد نظر صحبت کرده و بتوانید محصول را خریداری نمایید که کاربرد و کارایی بهتری برای شما داشته باشد. در این سایت می توانید قیمت محصولات را مشاهده کرده و پس از ثبت نهایی محصول مورد نظر را درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *