ویژگی های اصلی اره گردبر

ویژگی های اصلی اره گردبر

اگر قصد خرید اره گرد بر را دارید، بهتر است در ابتدا ویژگی های آن را بررسی کرده و با مقایسه برند های معروف آن، محصول مورد نظر را انتخاب کنید. در ادامه می خواهیم بیشتر در مورد ویژگی های اصلی اره گردبر صحبت نماییم.

 

محصولات مرتبط: اره فارسی بر ، اور فرز ، چمن زن و علف زن ها

 

یکی از اره های برقی کارآمد در صنایع نجاری ارده گردبر یا اره دیسکی بوده که با توجه به سایز کوچک آن کاربرد های بسیار زیادی برای کاربران دارد. می توان برای برش انواع چوبT ورقه های چوبی مانند ام دی اف با ضخامت های مختلف استفاده نمایید.

کدام نوع اره گرد بر بهتر است؟

اگر قصد خرید این اره را دارید، ابتدا نوع مصارف خود را تعیین نمایید که اره گردبر به سه نوع برقی، شارژی و پنوماتیک تقسیم‌ بندی می‌شود. اره برقی کاربرد بیشتر و بهتری در صنعت داشته و می توانید با اتصال به پریز برق به آسانی استفاده نمایید. اما اره گردبر پنوماتیک نیاز به هوا داشته که برای برش باید از فشار هوا استفاده شود. اره شارژی هم در نقاطی که قابلیت اتصال به برق و کمپرسور هوا وجود ندارد، استفاده می شود.

کدام نوع اره گرد بر بهتر است؟

تیغه های معروف اره گردبر

عموما اره گردبر دارای چهار نوع دیسک بوده که بر حسب جنس تیغه برای کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. تیغه فولادی یا به عبارت دیگر تیغه استیلی برای صنایع چوبی استفاده می شود اما به دلیل این که قابلیت تیز شدن مجدد و تمیزی ندارند، از محبوبیت کمتری برخوردار است. تیغه کاربایدی برای صنایع چوبی بیشتر مورد استفاده قرار گرفته و با توجه به تکنولوژی ساخت آن از عمر بیشتری نسبت به تیغه های فولادی یا استیل ای برخوردار است.

اگر سروکار شما با مصالح ساختمانی و بتنی است، تیغه دیسکی بتنی مناسب شما خواهد بود. برای برش انواع آسفالت، بتن و سایر اشیا کاربرد دارد و از قدرت بیشتری نسبت به تیغه های دیگر برخوردار است. اگر صنعت و فعالیت شما صنایع کاشی کاری پارچه است، می‌ توانید از تیغه سرامیکی استفاده نمایید. تیغه سرامیکی دارای الماس بوده که برای برش سرامیک و کاشی بسیار مناسب است.

کدام نوع اره گردبر قدرت بیشتری دارد؟

اگر بخواهیم از لحاظ قدرت بررسی کنیم، اره بادی از قدرت بسیاری برخوردار است. اما به دلیل اینکه نیاز به کمپرسور باد دارد، کمتر از اره برقی گرد بار مورد استفاده قرار می گیرد. پس پرکاربرد ترین اره گردبر، اره گردبر برقی بوده و بیشتر در صنایع چوبی کاربرد دارد. در آخر نیز اره شارژی از قدرت کمتری از اره برقی و بادی برخوردار بوده و برای کاربردهای سبک مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

کدام نوع اره گردبر قدرت بیشتری دارد؟

مینی اره گردبر

مینی اره گردبر دارای بدنه کوچک تر و همچنین موتور ضعیف تر بوده و برای استفاده در محیط کوچک تر مناسب است. می توان انواع تیغه های کوچک را به آسانی نصب و استفاده نمایید. مینی اره ها به صورت برقی و شارژی مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد های عمومی تری را نیز دارد که می‌ تواند به عنوان اره گردبر خانگی نیز تلقی کرد.

اره گردبر بنزینی

اره گردبر بنزینی

اگر در برخی نواحی مانند مزارع یا کارگاه‌ هایی که نیاز به اره گردبر قوی تر داشته و دسترسی به برق ۲۲۰ ولت ندارید، می توانید از اره گردبر بنزینی استفاده نمایید. با این اره می‌ توان الوار های کاملاً یک شکل و سالمی را برش دهید. در نتیجه برای کاربرد های محدودتر می توانید اره های بنزینی گردبر را نیز در نظر داشته باشید

توجه به موارد مهم در زمان خرید اره

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، امروز تجهیزاتی که تولید می شود از امنیت بالایی برخوردار بوده و سعی می شود که کمترین آسیب را به کاربر دستگاه وارد نماید. اره گردبر ها دارای ترمز الکتریکی بوده که دستگاه را در کمتر از ۲ ثانیه ثابت نگه می دارد. اگر به هر عنوان سرگیجه داشتید یا نتوانستید ادامه بدهید، می توانید با انتخاب این دکمه در سریعترین حالت دستگاه را نگه دارید.

کلام آخر

هنگام خرید مطمئن باشید که اره های که می‌خرید دارای قفل الکتریکی و شفت باشد. شفت معمولاً دکمه‌ ای بوده که می توانید با آن تیغه را به آسانی تعویض نمایید. پس رعایت برخی نکات ایمنی مانند داشتن عینک تاثیر بسیاری در سلامت جسمانی شما خواهد داشت. برای آشنا شدن با انواع اره گردبر با سایت ابزار آنلاین همراه باشید.

امروز ویژگی های اصلی اره گردبر را بررسی کردیم. امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *