دستگاه سنباده چیست و برای انتخاب سنباده باید به چه معیارهایی توجه کرد؟

دستگاه سنباده چیست و برای انتخاب سنباده باید به چه معیارهایی توجه کرد؟

سنباده دستگاهی است که برای سمباده زدن سطح، به عبارتی صیقل دادن، کندن یا اصلاح وضعیت سطح آن استفاده می شود.  گچ کارها از آن برای صیقل دادن سقف ها به عنوان مقدمه ای برای نصب پوشش جدید استفاده می کنند. نجارها از جمله صنعتگرانی هستند که بیشتر با سمباده کار می کنند و از سمباده از ابزار نجاری مهم محسوب می شود. زیرا اغلب از آن برای صاف کردن سطح مبلمان یا یک در یا….. استفاده می کنند. در این مقاله می خواهیم به بررسی دستگاه سنباده چیست و برای انتخاب سنباده باید به چه معیارهایی توجه کرد؟ خواهیم پرداخت.

سنباده برای چه کاری استفاده می شود؟

سنباده ابزاری ضروری است که می خواهید بر روی یک سطح چوبی مانند پارکت، بر روی فلز، گچ یا حتی پلاستیک، کار صافکاری یا پرداخت را انجام دهید. این تطبیق پذیری سنباده به دلیل لوازم جانبی زیادی است که بسته به نوع سطحی که قرار است سمباده شود می توان با آن همراه کرد. سنباده را می توان برای پاک کردن رنگ قدیمی روی دیوار قبل از اعمال یک لایه جدید، برای صاف کردن سقف ها یا یکنواخت کردن درب چوبی استفاده کرد.

اجزای دستگاه سنباده

تسمه سنباده عمدتا برای کندن سطوح بزرگ مانند پارکت، تیرها یا پارتیشن استفاده می شود. تسمه سنباده فقط به سمت جلو و عقب کار می کند و امکان سنباده زدن خشن و سریع را فراهم می کند. این غلتک از دو غلتک موازی تشکیل شده است که توسط یک موتور می چرخند و بسته به نتیجه مورد نظر، نواری از کاغذ ساینده دانه درشت یا ریز بر روی آن ثابت می شود.

تسمه سنباده ابزاری نسبتا سنگین است. بنابراین همیشه کار کردن با آن آسان نیست. اگر کار شما نیاز به نگه داشتن سنباده به صورت عمودی دارد، سنباده تسمه ای سبکتر را انتخاب کنید. قدرت تسمه سنباده بسته به اندازه آن از 650 تا 980 وات متغیر است. لازم به ذکر است که تسمه سنباده کاملا پر سر و صدا بوده و گرد و غبار زیادی تولید می کند. به همین دلیل این نوع سنباده ها دارای دستگاه گردگیری هستند.

دستگاه سنباده چیست و برای انتخاب سنباده باید به چه معیارهایی توجه کرد؟

برای انتخاب  دستگاه سنباده باید به چه معیارهایی توجه کرد؟

انتخاب سطح سنباده

اولین معیاری که باید در نظر گرفته شود، و مطمئنا مهمترین آن، نوع سطحی است که قرار است جدا شود. بسته به چوب، فلز و غیره، شکل و… متفاوت می باشد.

نوع منبع تغذیه سنباده

سنباده برقی با سیم یا بی سیم است. بسته به زمان تخمینی کار سنباده زنی، منظم بودن آن و وجود پریز برق در نزدیکی، یک یا دو نوع منبع تغذیه را برای سنباده انتخاب خواهید کرد. برای استفاده در سطوح بزرگ، سنباده برقی سیمی توصیه می شود.

سیستم استخراج گرد و غبار

یک سنباده گرد و غبار زیادی تولید می کند. بسته به مدل، یک سیستم استخراج گرد و غبار با یک مخزن را می توان مستقیما در سنباده ادغام کرد.

تغییر دهنده سرعت الکتریکی

انتخاب یک سنباده مجهز به تغییر دهنده سرعت الکتریکی به شما امکان می دهد تا چندین امکان سرعت موتور داشته باشید که کارایی سنباده را تعیین می کند. بنابراین، دومی می تواند به راحتی با انواع مختلف کار، از صاف کردن تا پرداخت، سازگار شود.

وزن سنباده

بسته به کاری که می خواهید انجام دهید و قدرت بدنی خود، وزن سنباده را در نظر بگیرید. بسته به مدل، می تواند از 2 تا 10 کیلوگرم متغیر باشد. سنباده باید در حین اجرا آسان باشد و شما را خسته نکند.

انواع لنت سنباده

برای انتخاب سنباده ای که به بهترین وجه با کار شما مطابقت دارد، خرید شکل مناسب و همچنین قطر مناسب بسیار مهم است. این ماهیت و شکل مناسب پد، ماده ای است که باید کنده یا صیقل شود که انتخاب آن را مشخص می کند. به عنوان مثال، سینی مستطیلی یا مثلثی برای سنباده زدن زاویه مناسب تر است.

قدرت موتور سنباده

هرچه موتور سنباده قوی تر باشد، می توانید از آن بر روی سطوح سخت یا سطوحی که نیاز به کار زیادی دارند استفاده کنید. برای استفاده غیرحرفه ای، در بیشتر مواقع یک موتور با قدرت متوسط ​​کافی است.

سیستم ضد لرزش

سنباده ای که مجهز به سیستم ضد لرزش است به عنوان ضربه گیر عمل می کند و استفاده از آن راحت تر است و امکان سنباده زدن یکنواخت را فراهم می کند.

انتخاب مواد ساینده

انتخاب سنباده معمولی آسان است. اما انتخاب سنباده مناسب بسیار مهم است. ساینده ای که به بهترین وجه برای کار شما مناسب است. در نهایت بهترین نتیجه را خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *