آشنایی با انواع ابزارهای نجاری

آشنایی با انواع ابزارهای نجاری

آشنایی با انواع ابزارهای نجاری | نجاری، صنعتگری است که به طور سنتی با چوب کار می کند و رشته اش نجاری است. او درها، پنجره ها، کفپوش ها و کارهای چوبی ساختمان، مبلمان و صندلی ها را می سازد. او همچنین می تواند از نصب آنها اطمینان حاصل کند. مهمتر از همه، این خدمات سفارشی را در تولید و همچنین در اتصالات چوب جامد (آشپزخانه، کمد) و قفل سازی کوچک ارائه می دهد. نجار برای به کارگیری تمام دانش خود از ابزارهای بسیار متنوعی استفاده می کند که برخی از آنها بسیار قدیمی هستند. در این مقاله می خواهیم به آشنایی با انواع ابزارهای نجاری بپردازیم.

ابزارهای نجاری چیست؟

نجار ابزارهای زیادی را به کار می گیرد که برای هر مرحله از ساخت و نصب قطعاتی که طراحی می کند، سازگار است. در اینجا می خواهیم به آشنایی با انواع ابزارهای نجاری بپردازیم.

خط کش

نجار کارهایی را با دقت بالا انجام می دهد که شامل دانستن نحوه اندازه گیری است. این کار بسیار دقیق است. او برای این کار از خط کش ها، قطب نماها، سطوح و همچنین نشانگر علامت گذاری استفاده می کند که ابزاری ضروری برای ترسیم خطوط موازی است.

پیچ گوشتی

پیچ گوشتی ابزاری دستی است که در میان چیزهای دیگر برای قرار دادن و برداشتن پیچ ها استفاده می شود. پیچ گوشتی امروزه برای به حرکت درآوردن پیچ های در مقیاس کوچک طراحی شده است، اما دارای چندین عملکرد ثانویه است که شاید اصلی ترین آنها باز کردن قوطی های رنگ باشد. این قابلیت به طور کامل برای پیچ گوشتی نوع تخت محفوظ است. در واقع، به حدی منتشر شده است که برخی از شرکت های تولید قوطی رنگ در دستورالعمل های خود پیشنهاد می کنند که درب آن را با یک پیچ گوشتی تخت باز کنید. سایر عملکردهای ثانویه عبارتند از: اهرم چند منظوره، ابزار دفاعی در برابر مهاجم، خراش دهنده رنگ.

کاربرد انواع پیچ گوشتی

پیچ گوشتی ابزار بسیار گسترده ای است، از مکانیک یا کابینت ساز گرفته تا جراح. نسخه های متعددی وجود دارد که به طور خاص برای استفاده های خاص اقتباس شده اند.

آشنایی با انواع ابزارهای نجاری

اره ها

اره، ماشین ابزاری است که می تواند ثابت یا قابل حمل باشد. در هر دو مورد، برای برش قطعات چوب خام و مشتقات آنها استفاده می شود. اره‌ها عمدتا برای عملیات اره‌زنی، لبه‌زنی و …. استفاده می‌شوند. مزیت اصلی اره ها، ارتفاع برش بالای آنها است. بنابراین، برش هایی را بر روی قطعاتی که ضخامت قابل توجهی دارند امکان پذیر می کند. ابزارها نسبتا حجیم هستند، با این وجود در یک کارگاه نجاری، همیشه به عنوان یک الزام باقی می مانند.

اره ها انواع مختلفی دارند که با توجه به جنس کار و نوع برش انتخاب می شوند. یک اره کلاسیک عالی، ابزاری است که به شما امکان می دهد مواد مختلف (چوب، فلزات، گچ و غیره) را برش دهید. بسته به مدل انتخابی، می تواند مکانیکی یا دستی، قابل حمل یا ثابت باشد. هنگامی که این ابزار اره در دست شماست، برش های مستقیم، دایره ای، عرضی، طولی یا حتی زاویه ای ایجاد می کند. آیا نمی دانید چه نوع اره ای را انتخاب کنید؟ مدل های مختلفی را که در دسترس شماست، بررسی کنید تا بتوانید مدلی را بخرید که با نیازهای شما مطابقت دارد.

وجه مشترک همه اره ها این است که با استفاده از قدرت عضلانی (حرکت عقب و جلو) کار می کنند. اره های دستی با صرفه جویی در فضا، مقرون به صرفه و آسان برای استفاده، قلب افراد مبتدی را تسخیر کرده است. آنها برای استفاده گاه به گاه، برای برش های کوتاه و برای انجام کارهای کوچک مناسب هستند.

چکش

چکش ابزار آهنی است که دارای دسته معمولا چوبی است و برای کوبیدن و آهنگری و کوبیدن و راندن مناسب است.

خرید آنلاین ابزارهای نجاری

اگر علاقمند به خرید آنلاین ابزارهای نجاری هستید می توانید از همین جا برای خرید آنها اقدام نمایید. ما تمامی محصولات نجاری را در فروشگاه برای فروش عرضه کرده ایم. تمامی ابزارهای نجاری دارای قیمت های مناسب می باشند. پس همین حالا برای خرید آنلاین ابزار نجاری اقدام نمایید.

اگر در مورد ابزارهای نجاری چیست؟ نیاز به راهنمایی بیشتری هستید می توانید با متخصصان ابزار آنلاین در ارتباط باشید. همکاران مجرب ما همیشه آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *