شناخت اینورترهای جوشکاری و کاربرد آن در صنعت

دستگاه های جوش اینورتر
ایجاد اتصال و استحکامات بین فلزات از مسائل بسیار مهم در امور ساختمانی و صنعتی می باشد، با اینکه عملیات پیچ و مهره کردن اتصالات فلزی از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار می باشد، اما هنوز اتصال از نوع جوش کماکان جایگاه خود را در امور صنعتی حفظ کرده است.البته در بسیاری از مواقع امکان استفاده از اتصالات بوسیله ی پیچ و مهره وجود ندارد که در این مواقع لزوم استفاده از اتصالات جوشی اهمیت بیشتری پیدا می کند. بدین ترتیب نقش دستگاه های اینورتر جوش، پر رنگ ترمی باشد.
اگر عملیات جوشکاری به خوبی و به صورت اصولی انجام شود، توانایی تحمل فشار های بالا را پیدا خواهد کرد که گاها این اتصال از استحکام بیشتری نسبت به اتصالات پیچ و مهره بهره خواهد برد.
اینورتر های جوشکاری در سایز ها و قدرت های متفاوتی ساخته شده اند و کاربرانی که به دستگاه های اینورتر نیاز دارند سعی دارند با توجه به قدرت بالای دستگاه آنها را در ابعاد کوچک و سبک تهیه کنند که شرکت ابزار آلات رونیکس توانسته با استفاده از فناوری روز دنیا، مدل های مختلفی از پر بازده ترین و با کیفیت ترین دستگاه های اینورتر جوش را تولید و در بازار ابزار ایران ارائه نماید .
به دلیل اینکه که کاربران این نوع از دستگاه های جوشکاری عمدتا در حال جابه جایی در محیط کار خود هستند که شاخصه ی وزن دستگاه می تواند تاثیر بسزایی در بازدهی کار آنها داشته باشد.در دستگاه های جوش قدیمی که به موتور جوش یا ترانس جوش معروف بودند، به دلیل ساختار مکانیکی و استفاده از سیم پیچی های سنگین، وزن سنگین، اجتناب ناپذیر بود. اما امروز به لطف تکنولوژی اینورتر ها با کمک مدار های الکترونیکی تمامی وظایف ترانس های جوش سنتی با بالاترین کیفیت به عهده اینورترها سپرده شده اند.
در جوش کاری اصولا با استفاده از دستگاه های جوش، قوس الکتریکی تولید می شود. لازم به ذکر است در موقع جوشکاری پس از برقراری قوس الکتریکی بین الکترود و فلز مبنا، نور خیره کننده ای ایجاد می شود که حاوی اشعه ماورابنفش و مادون قرمز می¬باشد. بنابراین برای محافظت باید از ماسک استفاده کرد.
برای ایمنی در هنگام جوشکاری برق باید دستوالعمل زیر را رعایت نمود:
• کف محل جوشکاری خنک باشد.
• تهویه هوای کارگاه
• استفاده از ماسک
• توجه به کابل اتصال به زمین این ابزار
• استفاده از دستکش
• عدم استفاده از آب برای خنک سازی
• استفاده از پوشش مناسب
• بازرسی کابل ها جهت سلامت عایق ها

3 دیدگاه برای “شناخت اینورترهای جوشکاری و کاربرد آن در صنعت

  1. بابک گفته:

    سلام من سالهاست از ابزار انلاین خرید میکنم الحق و النصاف قیمت هاشون نسبت به دیجی کالا و بازار خیلی خوب بود ولی دیگه الان با این گرونی دلار همه چی بهم ریخته .ممنون و سپاسگزار از کارکنان ابزار انلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *